Modalitati de promovare online

Modalitati de promovare online

Daca ai creat un site si l-ai publicat pe internet, ei bine, afla ca esti unul din aproape 2 miliarde de site-uri de pe internet. Probabilitatea ca cineva sa intre pe site este aproape zero.

Vestea buna e ca exista mai multe metode sa atragi trafic pe site.

Vestea proasta e ca toate metodele presupun un efort din partea ta: fie financiar, fie trebuie sa investesti timp (daca esti la inceput si nu ai bani).

Iata principalele metode de a te promova online:

1. Creeaza continut gratuit

Ideea acestei metode este sa oferi oamenilor informatii utile in mod gratuit. Deci nu vei cheltui niciun ban, dar vei aloca timp si depune eforturi sa creezi continut.

Asadar, poti sa-ti faci un blog si sa scrii in el regulat, nisat pe o chestie la care te pricepi sau care te pasioneaza. Poti de asemenea sa creezi video-uri pe care sa le publici pe Youtube.

Optimizeaza SEO website-ul. Documenteaza-te online sau cumpara o carte despre SEO. Cu cativa dolari poti chiar sa faci un curs de SEO pe Udemy.

Fii activ social in aria domeniului tau de specialitate: presa, coumunitati online.

2. Cumpara trafic

Daca nu ai timp sa creezi continut, atunci vei fi nevoit sa platesti ca sa te promovezi.

Concret poti plati: Google ads, Youtube ads, Facebook ads, Instagram ads, etc.

Acest tip de promovare se preteaza in general companiilor mari, cu bugete generoase de marketing sau companiilor care sunt in faza de scalare a business-ului.

Atunci cand cumperi trafic, gandeste-te sa investesti o parte din bani in retargeting. Tehnica are la baza regula lui 7: un client trebuie sa vada in medie de 7 ori un produs nou inainte de a-l cumpara.

Iata cum functioneaza: cineva intra pe site-ul tau, vede oferta pe care o ai, dar se hotaraste sa nu cumpere si iese de pe site. Navigand pe alte site-uri, va vedea in continuare reclame cu oferta pe care a vazut-o pe site-ul tau, dar cu discount, sa te atraga din nou pe site.

3. Imprumuta trafic in schimbul unui comision

Ai putea incheia parteneriate cu perosane care au acces la trafic, promitandu-le un comision din vanzari.

Cele mai cunoscute metode sunt: marketing afiliat si join venture.

Marketingul afiliat presupune ca altcineva sa te promoveze online, iar in momentul in care reuseste sa vanda un produs de-al tau, tu sa-i dai un comision din valoarea produsului.

Join venture inseamna sa inchei o intelegere cu cineva care are deja o baza de clienti, sa-i prezinti un produs pe care il ai la oferta si, in schimbul unui comision, sa-i ceri sa trimita acea aferta clientilor pe care ii are el in baza lui de date.

4. Promovare catre propria baza de date

Nu uita niciodata de clientii pe care ii ai propria baza de date. Ei sunt mina ta de aur, aici se gasesc oamenii cu probabilitatea cea mai mare de a cumpara, pentru ca ei ti-au dat votul de incredere si au fost de-acord sa-ti dea adresa lor de email, aratandu-ti astfel ca sunt interesati de munca ta.

Creeaza oferte personalizate si rasplateste-i pentru increderea pe care ti-au acordat-o.

Leave a Reply