Cele doua fete ale maketingului

Cele doua fete ale maketingului

La ce te gandesti cand auzi cuvantul marketing? La publicitatea de la televizor sau radio, la afisele de pe strada sau reclamele de pe Facebook? Ei bine, aceasta este doar o parte a marketingului si din nefericire cea care te stoarce de bani.

Poate te gandesti: “pai ok, dar imi recuperez banii de la noii clienti care vor cumpara de la mine”. Daca doar asta e strategia ta, atunci, cel mai probabil, nu vei castiga niciodata banii pe care ii visezi.

In continuare, iti voi dezvalui un secret de strategie de marketing, la care putini au acces si care este dezvaluit doar in cercurile selecte ale antreprenorilor – bine ca am putini cititori si nu multi vor afla acest secret :).

Pregatit?… Iata-l: frontend si backend marketing. Daca vei intelege acest concept, ai toate sansele sa obtii maximul de bani din orice business.

Nu e o noutate, dar foarte putini il aplica. Sa vedem ce inseamna fiecare.

Frontend marketing-ul este activitatea care iti va manca banii companiei.

Backend marketing-ul este activitatea care iti va aduce bani in companie.

Mai precis, frontend marketing-ul inseamna toate activitatile pe care le-am descris la inceputul postului si pentru care vei plati bani sau timp: reclame pe retelele sociale, content marketing, marketing afiliat, etc. Daca vrei sa afli mai multe despre aceste metode, iti recomand sa citesti: Modalitati de promovare online.

Cheia, in frontend marketing, este sa vii cu o oferta de nerefuzat, de preferat ceva gratis, cu scopul precis de a mari portofoliul de potentiali clienti, interesati de produsele tale, cunoscuti in lumea afacerilor sub denumirea de leads.

Ai auzit cumva de magazine care la deschidere au super oferte? Sau de magazine care au extra reduceri cateva ore? Sau s-a intamplat sa intri pe un site si deodata sa iti apara un pop-up cu un produs gratis, pentru care doar trebuie sa introduci adresa de email? Sau de magazine care iti dau un cupon cu extra reducere in nu stiu ce perioada? Sau aplicatii pe telefon care iti ofera gratis anumite servicii, iar apoi te ademenesc cu versiunea PRO? De exemplu, Revolut? Google Drive, Dropbox si multe asemenea, iti ofera gratuit un anumit spatiu de stocare, iar apoi te spameaza cu mesaje ca nu mai ia spatiu disponibil si trebuie sa faci upgrade la versiunea PRO pentru mai mult spatiu si cateva extra servicii “bonus”. Iar exemplele pot continua. Lasa un coment daca ai mai identificat si altele.

Acestea sunt exemple de frontend marketing, prin care un produs sau o parte din produs este dat gratis, pentru a identifica clientii interesati de produsul sau serviciu tau.

Acum, ca ti-ai format o baza de clienti, urmeaza partea de backend marketing. Ce sanse sunt ca un client, care s-a aratat interesat de produsul tau, sa cumpere versiunea PRO sau un produs asemanator, daca vii la el cu o oferta la care doar el are acces? Si el stie asta!

Iata cateva exemple de backend marketing: daca ai un produs software – cateva tutoriale despre versiunea PRO si cu ce te poate ajuta; mailuri cu ofertele curente; cuponoane de reducere; in jocuri, chestiile virtuale pe care le poti cumpara pentru a face upgrade.

Mina de aur a oricarui business este baza de date cu clienti. Backend marketing inseamna sa faci marketing doar catre ei. Cati stiu asta? Putini. Cati fac asta? Si mai putini.

Pentru ca business-ul tau sa fie complet si sa genereze in mod regulat bani, atat pentru backend marketing, cat si pentru fronend marketing, trebuie sa existe un sistem. Ce este un sistem? Un proces care se repeta din nou si din nou si din nou si iar din nou si care produce bani.

Odata ce sistemul este pus la punct, sa faci bani trebuie sa fie un lucru plictisitor. Repeti mereu si mereu acelasi lucru din care ies bani.

Sunt cunoscute perioadele de reduceri de Craciun, Paste, Black Friday, Saptamana reducerilor, Lichidari de stoc, si multe alte campanii menite sa iti atraga atentia si sa te faca sa cumperi, ca altfel vei rata sansa. Mie imi miroase a sistem bine pus la punct si la cineva plictisit care, atunci cand vede ca vanzarile scad, mai da din cand in cand play la sistem.

Leave a Reply